åh, denna låt!!

Brev från 10:e våningen med Thåström. Måste bara köpa hans skiva! blir det första jag gör när jag ska shoppa i stockholm,  om jag hinner ner i tid vill säga...

Läs bara denna ljuvliga text. Kunde lika gärna vart jag som skrev till de som är kvar i Vikingstad/Linköping

Tänkte faktiskt att jag skulle skicka dig ett brev
Eftersom vi aldrig pratar, eftersom vi aldrig ses
Hur går du runt nu bäste broder?
Ser du längst där uppifrån tornet, ser du allt?
Allt det där som gjorde oss till det vi blev.

Du har väl hört att jag flyttar hem igen i vår?
Synd att du aldrig kunde komma ner och hälsa på
Men livet går isär man har så
Fullt upp med sin egen värld
Och jag vet, jag borde ringt dig mycket mer än vad jag gjort...

Ikväll här har jag fyllt mitt huvud med tingeling
Man blir sentimental av ingenting
Tungt sjukhus på Rågsvedsgår'n
& söndagsfyllorna på Skebohov., kommer du ihåg?
Och Lena plingplong var bara 17 år...

är det is på fotbollsplan i år?
Står 13-våningshuset kvar där det stod när jag drog?
Jag minns en massa fester där hos Elton på balkongen,
det var där jag rökte braj för första gången
& hur många timmar har man väntat där nere på stationen
på nån eller nåt som aldrig, aldrig kommer
det känns som om 100 hundra år sen eller om det var igår

Köpenhamn är bra om man inte vill va' med,
det kan gå dar här utan att jag pratar med en själ.
Jag gillar barerna i mitt kvarter,
och månen här är den vackraste som jag vet
Jag kan leva ett helt liv här i hemlighet

Om linje 19 tar mig hela vägen ut,
den behöver inte nånsin nån gång kommer att ta slut
Så ses vi nån dag där längst uppe i tornet
tills dess: ha det gott, och sköt om dig, ta det lugnt,
hälsningar från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback