här och nu

Det är nått som jag tränar på, att vara här och nu. Fokusera på dagen, stunden som råder för tillfället. Jag har så jäklans lätt att bara sväva iväg och tänka en massa dumma tankar, som givetvis gör mig grymt mig besviken. Eftersom det aldrig blir som man tänkt. Därför ska jag befinna mig här och nu. Här och nu. Här och nu. Fokusera Malin! 
Och jag ska vara snäll mot mig själv, inte döma och hålla på. Stå på min egen sida, jag har ju bara mig själv, så jag kan ju inte kriga mot mig själv, det är ju dödsdömt. Så jag ska vara snäll mot mig själv. Snäll, snällare, snällast. 

Och leva här och nu. Jäkligt svårt, men grymt bra, för då är man i sanningen och den är det enda sanna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback