konsumtionsbegär

Jag har kännt mig halvhängig i går och idag. Feberkänningar, fyrser och är varm omvartannat, ingen vidare aptit (sistnämnda är ett säkert tecken på att något är fel). Var  därför hemskt trött vid halv sju och trodde jag skulle somna tidigt, väldigt tidigt. Halv åtta kröp jag ner i sängen för att läsa. Först Änglar & Demoner. För jobbigt så jag gick över till lätsammare verk som VeckoRevyn. Det väckte mitt shoppingbegär, så nu sitter jag här framför datorn och spanar in alla (o)nödiga prylar jag suktar efter. Som jag eventuellt kan köpa när jag är en välavlönad (vem tror jag att jag skämtar med) sjuksköterska.

Som en juste bärbar dator, en ny MP3, epilator, nice skinnhandväska typ Mulberry Bayswater, steroanläggning, Bob Dylan skivor, Ani Difranco skivor, en hel massa olika böcker, jeans, skor, smycken och smink.  

Slutsats: VR väcker ett otroligt konsumtionsbegär. Det är inte bra. Vi människor konsumerar allt för mycket. Det är galet.

Och trots att jag inte vill vara en sådan människa så är jag väligt ha-ig. Damn it.


Like we can buy happiness

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback