Dagens betraktelser

Jag frågade E för länge sen om hon visste någon bra pianomusik. Jan Johansson var svaret. Laddade ner lite (aja baja Malin) av mannen ifråga och tyckte det lät mycket bra. Så äntligen beställde jag en skiva med denne Jan. Denne Jan som jag föreställt mig var en man i 30-35 års åldern och med mörkt hår. I det lilla häftet som följer med skivan står att läsa att Jan Johansson föddes 1931 och omkom i en bilolycka 1968. Jag hade egentligen ganska rätt i mina gissningar, han var i närheten av min åldersgissning när han dog och av fotona att döma var han mörkhårig. Men allt detta på 1960-talet, när mina föräldrar knappt visste hur gamla de var. I allafall så är det Jazz på svenska som jag har köpt. Så himla fin och vacker och framförallt rogivande musik att lyssna på.

En annan sak som jag beställde hem är En riddares historia med darlingHeath. Han är bara för snygg den killen. Så ikväll ska jag och S se på Heath Ledger när han leker riddare.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hoppas du får många sköna stunder med Janne! Han är en kultfigur inom jazzen och bla Superscis idol! =P Anders Widmark är också en skicklig pianist men hans skivor var lite varierande, du kan få låna av Jon!

2006-08-26 @ 12:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback