förväntningar

Förväntningar ruinerar bara. Det är så lätt att tänka ut i förväg hur saker ska bli, men så händer någonting helt annat och känslan av att vara totalt grundlurad infinner sig. Jag är bra på att skapa förväntingar i min skalle. Tänker ofta ut scenarion och händelser, men det blir aldrig som jag tänkt mig. Och varje gång blir jag lika besviken över att inte verkligheten stämmer överens med min rosaskimmrande bild inne i huvudet. Jag blir så besviken och arg så jag istället kan bli odräglig att umgås med och drar mig undan och vill helst inte umgås med någon endaste människa.

Typiska dagar där förväntningarna sällan går i uppfyllese:
»Julafton
»Nyårsafton
»Födelsedagen
»Kalas i allmänhet
»Släktsammanskomster
»Påsken
»Segla med familjen
»Avslutningar
»Resor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback