meditera mera

Det här med meditation är intressant. Osho har gjort meditationer som är till för oss västerlänningar, passa oss mer liksom. Just nu så försöker jag göra en meditation per dag, men det lyckas inte jämt. De meditationer jag gör är Dynamics (skall göras på morgonen med tom mage) och  Kundalini (ska göras på eftermiddagen/kvällen med hyfsat tom mage). Båda består av olika faser. I Dynamics så finns det en fas som heter utlevelsefasen. Då ska man bara känna efter i magen hur det känns. Är det ilska så skrik ut ilskan eller slå med kuddar eller vad som. Lev ut din ilska. Eller låtsas att du sågar av  huvudet  på din kunder. Eller om du är ledsen så lev ut sorgen. Vad som helst helt enkelt. För ingen kommer ju till skada. Det är det som är det bästa.
I förrgår när jag gjorde Dynamics så skrek jag och slogs och  var jätteilsken under utlevelsefasen. I dag när jag gjorde den så var jag mest lycklig och glad och skrattade. Det är det som är det som är mest intressant med meditationerna. Man kan aldrig veta vad som kommer.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback