sinnsykt

Det kändes som ett skämt när klockan ringde 05.15. Helt sinnsykt att åka buss klockan 06.09. När jag jobbade på hemmet i Vikingstad så började jag visserligen också klockan 07.00 , men då hade jag 100 m till jobbet. Kunde alltså gå upp samma tid som bussen går idag. Hur ska jag orka den dagen då jag eventuellt har barn? Tänk om han som jag har barnen med också börjar klockan 07.00. Fy fan. Och  när jag kommer hem från  jobbet, helt slut, ska vi då ta hand om barn, laga mat och dessutom ha vuxentid? Jag bävar. Ännu värre: tänk om jag är ensamstående!!
Som tur är så är den tiden låååååååååååååååååååååååååååååååångt bort.

The wedding närmar sig med stormsteg. Har packat allt utom smink och hygienprylar. Mailat kom-i-håg-lapp till pappa, så jag får med mig lite grejer hem, samt kängor på fötterna. Vägrar ta med mig ytterligare extra skor norrifrån och tänker inte sätta min fot i Vikingstad. Hoppas nu bara att vädret är perfekt på lördag. Ute och allt som det ska vara.

Fick mina nya converse och blammo idag!!! Åh, de är så fina, nu vill jag bara att det ska bli vår! Om det ska hålla på att vara ynka 2 plusgrader i början av februari kan det lika bra bli vår på allvar. Antingen -10 och snö eller +15 och vår. Dessutom kom en del av kläderna från H&M. Men det var bara topparna som passade (som jag misstänkte). Desto billigare för mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback