the wedding

Ja, så var jag tillbaka i Sundsvall och civilisationen. För jag spenderade faktikst inte många timmar i civila Linköping. Den mesta tiden har jag spenderat i Kisa, V. Eneby och Hycklinge, och för de som är bekanta  med de trakterna vet vad jag menar med ocivilicerat. T.ex. en kommentar från min far när vi ska ta oss till boendet kl. 03.30 "Malin, håll min öl så kör jag". haha.

I allafall, min kära kusin C stod brud i Eklunden. En härlig februarieftermiddag, klart väder, vindstilla, -10grader. Perfekt med andra ord. Eller det kanske hade varit bättre med -5 grader, men man kan inte få allt. Det är inte många vigslar man bevittnar iklädd täckbyxor, dunjaka, mössa, vantar, sjal och lundhagskängor. Men det är inte heller många vigslar som är så sagolika som C & M's. Brudparet var som hämtat ur en sagobok, i vit fotsid cape för C och en stor päls och pälsmössa för M. Dessutom var där facklor, islyktor och ett isaltare.
Senare var det bröllopsfest i Hycklinge. Riktigt trevligt. Jag som bävat för vilka jag skulle sitta med, och krävt att  jag skulle få ha personer jag känner runt mig, var rikigt nöjd med mina bordsgrannar, dock var min bordskavaljer sjuk. Dansa och drack och jag hade förvånandsvärt kul! Bra långt över mina förväntingar.

Här följer en komisk historia som otroligt nog är helt sann, och som bara kan hända familjen N. 
Kusinerna H & T + H's sambo S åker ner till Kisa. På vägen kommer T på att han har glömt sin skjorta och slips i Stockholm. Ok, det går att fixa på Sandströms i värsta fall, och i bästa fall leta upp något hemma. När hela ekipaget kommer fram till Kisa och det är dags att plocka ur bilen börjar H muttra. Han har glömt hela klädkostymen i Stockholm. Lättare panik. S ringer sin bror som är i Sthlm under helgen, och får honom att skynda sig i väg till Centralen med H's kostym, via telefonguidning. S's bror hittar inte långt i Syhlm själv. Eftersom det rått lite panik, så kommer brodern fram en timme före nästa Linköpingstågs avgång. På Centralen möter E upp och tar över kostymen och övertalar den motvilliga konduktören att köra kostymen ner till Linköping. I Linköping hämtar killen som ska spela på festen och tillika H's kompis upp kostymen och tar den till Kisa. 
Nu tror man gärna att familjen N's klädbestyr är över. Men icke. 15 minuter innan festen kan börja, spricker dragkedjan på kusin L's klänning. Panik igen. Blir till att koordinera en hel del personer i Kisa till att gå in i L's sambos systers garderob och skjutsa alternativa klänningar till Hycklinge. 
Snacka om kaos.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha, lät som att du inte hade tråkigt i alla fall! Se där, man ska inte måla fan på väggen i förväg! =P

2006-02-06 @ 14:46:17
Postat av: Ville

Låter som att du har haft en händelserik helg hemma på östgöta slätten. Häftigt med vinterbröllop!

2006-02-06 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback