fredagen

Eftersom jag har varit sömnlös de senaste nätterna så bokade jag tvättid kl. 8-11 idag. Tänkte att jag är ju ändå vaken då. Men icke sa nicke. Klockan ringde argt kl. tjugo i 8 och jag snoozade till kl. fem i. Jag fick mig iallafall en god natts sömn.

Jag passade på att  besälla ett nytt svalare täcke från Ikea när V ändå besällde säng. Dagens väder gör att jag tynar bort under mitt varmare täcke och mitt sommartäcke befinner sig någon annan stans i denna värld. Hoppas det vägrar värma den som använder det. (Nej då, jag är inte alls bitter).

Har även försökt läsa lite om urologiska sjukdomar, så att jag ska vara lite förberedd till praktiken. Börjar inte förräns på tisdag, men ändå. Och jag är nervös. Övat lite på att sätta PVK i filten med. Så jag hyfsat får in tekniken, så bra som man kan få när man sätter en nål i en filt.
Det är liksom både spännande och skrämmande att ge sig ut på praktik. Känns hundra gånger seriösare denna gång än när det var äldrepraktiken. Vilket säkreligen stämmer också, eftersom den endast var fyra veckor och nu ska vi vara ute åtta. Men hur ska man hinna göra praktik 35 timmar / vecka och samtidigt skriva en omvårdnadsplan och en B-uppsats? Hur hann alla andra innan mig? Hjälp. Det blir till att säga Hej då till livet för 10 veckor framåt. Vi ses igen till våren, typ 1 april. Och det är inte ett skämt.

Ikväll blir det god mat med V, och sen vara med på nollningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback