vem vet?

Livet är lite spännande ändå. Även om det inte kan te sig så alla dagar.

En vanlig fråga jag får när jag berättar att jag är från Linköping, är om jag ska flytta tillbaka när jag är klar. Just idag är svaret självklart JA!
Klart jag ska tillbaka, hyra en lägenhet av Stångåstaden, cykla till US och jobba dag ut och dag in på någon trevlig avdelning. Hänga med alla gamla polare igen. Hälsa på släkten oftare. Bada i Lillsjön, spela minigolf i Valla, promenera längs Stångån, segla på Roxen, åka långfärdsskridskor på någon av Östergötlands alla vackra sjöar. Cykla på slätten. Gå på någon av alla krogar längs Ågatan.

Men grejen är att det kanske aldrig blir så. Vem vet hur mitt liv ser ut om 1½ år? Jag kanske inte alls flyttar tillbaka till slätten,  jag kanske blir kvar här. Jag kanske hittar han som jag vill leva resten av livet med och stannar kvar här, eller flyttar till någon annan stad. Jag vet ju inte ens var det finns jobb när jag är klar.

Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback