vetenskapligt värre

Har läst lite (två) vetenskapliga artiklar i kväll. Jag är inte ett big fan av vetenskapliga artiklar. Jag kan nog, utan att ljuga, säga att det är få studenter på skolan som tycker att vetenskapliga artiklar är roliga. Jag ska aldrig skriva en vetenskaplig artikel. Om jag mot förmodan gör det så har jag freakat ut.
Sjuksköterskeprogrammet, som i grund och botten, är en praktisk utbildning gör allt föratt bli mer och mer akademisk. Jag pluggar inte till syrra bara för att lära mig allt om forskning. Jag pluggar till syrra för att jag ska få en bra grundutbildning, en bra plattform att stå på, en bra PRAKTISK utbildning. Inte för att läsa en massa artiklar och skriva en massa uppsatser. 

Jag tror att de som läst före min tid och sluppit C- och D-uppsats, gör ett lika bra arbete som någon som har gjort dem. Kanske bättre t.o.m.

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Jag håller med!! Vem behöver en vetenskaplig utbildning för att sätta en PVK? Mer praktik åt folket!! Kram

2006-03-10 @ 08:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback