barndomsskivor

När jag var liten, ca 4 år kanske, fanns det en del LPskivor som var mina favvisar. Först så var där min alldeles egna LP, Mikael Rickfors -  den med Vingar för pengarna. Sen så fanns ju Pippi Långstrump och Kråksångerna. Men den bästa, det var Varning för barn med Magnus och Brasse. Speciellt Svordomsvisan och Bäst att ta sig ett glas. Jag var helt fascinerad av omslaget. Som de grisade ner! Och svordomsvisan kunde jag snart.  

Därför är det nostalgiskt att jag hittade mp3filer med Magnus och Brasse,på en gammal cd,  och det är just nämnda låtar som spelas just nu. Haha.

Inte konstigt att jag blev som jag blev.


Din satan
satan
du din satans, helvetes jävla skit!
(Din jävla skit)

Bonnlurk, läbbiga skurk, ynkliga parasit.
Pottsork, snuskiga snork, din ruttna rot, din fulla kork.
Avskum, spattig och krum, du är så jävla dum.
Ditt usla gam, din slemmige torsk, förnicklade, pappskalle skum.

Förbanne mig!

Lägg ägg, slibbiga drägg, skitstövel och bandit.
Slashas, ditt vidriga as, piss och pest och senapsgas.
Sopprot helidiot, fan vad det bär emot.
Din sabla bock, ditt feta arsel, våga dig aldrig mer hit!
Attans skitskrap! För e vi, sa-ha-hatans.

Helvete
Helvete
helvete
helvetes
Helvetes
Helvetes jävla skiiiiiiit!


Kommentarer
Postat av: Ann-So

Fy fan vad den är bra!! Pappa lärde mej den när jag var fyra till mammas stora förskräckelse..

2006-05-03 @ 01:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback