klassresor

Klassresor är både kul och mindre kul.... och genom åren blir det en del.

I 3:an var första klassresan. Vi åkte tåg till Stockholm. Gick på Cosmonova och Gröna Lund och Mc Donalds. Och åkte Djurgårdsfärjan. Hade huvudvärk och lärde mig ett trix när man ska svälja tabletter. Fram till denna resa kunde jag inte svälja tabletter.
I 6:an åkte vi till Gotland. Vi bodde i Kneipbyn och cyklade till Lummelunda grottorna och till en Vikingaby. En av de roligaste klassresorna.
I 8:an åkte vi och paddlade i Stora Rengen. Kul, nattbad. Ingen traumatisk resa.
I 9:an åkte vi till Gammelbyn i Värmland. (Bara denna inledning är ju avskäckande för en 15-åring.) Gammelbyn ligger ute mitt i ingenstans. Det var astrist. Vi hade blivit lovade att man kunde göra turridning och paddla och annat göy. Glöm det. När vi kom dit så satt vi mest och hängde i våra stugor, för det var fel på det ena än det andra, från anläggningens sida. På kvällarna var det sprit i ena killstuga, den mindre lugna. (Där fanns en lugn killstuga och en inte så lugn, samma sak på tjejsidan. Givetvis bodde jag i den lugna tjejstugan.) Klassen var de enda gästerna på bygget. Vi köpte upp godis, chips- och drickalagret ganska omgående. En dag fick vi faktiskt åka i en prärievagn efter en häst. I 10 minuter. Vi hade också vikingatävlingar. De enda aktiviterna på två dagar. Absitnensen var hög och likaså behovet av godis. Så jag o Karin gick till närmsta håla (en affär och tre hus), det tog ca en och en halv timme att ta sig dit. Vi orkade inte gå hem. Vi liftade. Det var nog det största äventyret denna helg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback