weekend

Visst är det knäppt att man (iaf jag) på en fredag och lördag kväll känner att man måste laga nått vettigt, och gärna lite godare mat. Och att man måste ha något speciellt att göra. En sak som har präglats in från barndomen. Eller som snarare sitter i hela kulturen. Fredag och lördag är ledighet. Då ska man hitta på saker med familj o vänner, äta och dricka gott. Fredagar för mig varit alltid big family night. Då åt vi middag hela familjen för första gången den veckan. Sen var det chill i soffan, med godis, popcorn eller nått annat snacks. På lördagen en middag med familj, sen dra i väg till nån polare. Efter 18-årsdagen var det i princip alltid krogen (blue ribbon, oh yeah)  som gällde.

Det där hänger kvar.

Därför kan jag nästan skämmas över att jag sitter hemma själv, en lördag. Inget finns det på tv (lördag är sämsta tv-dagen i veckan). Och jag trivs. Tycker det här är jätteskönt. Det går faktiskt att äta mjölk o flingor till middag på en lördag (inte för att jag gjort det idag, men händer, och lär fortsätta att hända i framtiden). Kanske läsa lite. Sätta på en dvd eller musik. Bara hänga runt i lägenheten. Umgås med sig själv.
Njuta av livet.

För mig blir det helgmys på tisdag. Sånt är lyx. Helgmys mitt i veckan.
Inte principfast här inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback