självförtroende o självkänsla

Jag har i hela mitt liv trott att allt jag behöver är ett bra självförtroende. Så läste jag Självkänsla nu av Mia Thörnblom och kom på andra tankar. Då kom jag fram till att jag alltid har haft ett bra självförtroende. Det jag har saknat är självkänsla. Och jag känner att självkänslan har ökat ofantligt sedan Mullingstorp och bokläsningen. Det är stor skillnad mellan nu och typ våras och alla andra år av mitt liv.

Från NE

Självförtroende
stark tilltro till den egna förmågan

Självkänsla
medvetenhet om den egna personlighetens värde

Kommentarer
Postat av: Hanna

fan, jag har undrat så länge vad skillnaden är. Kan inte du förklara mer ingående för mig vad skillnaden är?

2007-12-11 @ 22:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback