vad ska du bli när du blir stor?

I går så hade jag som sagt scouter. Jag och en av mina miniorer stod och pratade framtidsdrömmar. Vad hon ville bli när hon blev stor. Inget konstigt med det. Alla barn har ju de mest fantasktiska yrkesplaner. Men så frågade hon mig. "Malin, vad ville du bli när du var liten?" Ja, du. Jag  hade inte ett vettigt svar på det. Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin har drömt om att bli polis, prinsessa, bagare, dagmamma, ryttare eller vad fan som helst. Jag hade tydligen inga drömmar. Jag var visst ett drömlöst barn när jag var liten. Vad tragiskt. Jag måste genast ringa min kära mor och frågade om det verkligen stämmer.

UPDATE:
Mamma visste inte heller så noga.  "Kanske det du sysslar med nu" 
Och lika så farmor "Men jag vet att du alltid sa att du skulle ta hand om mig" 

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Själv ville jag bli cirkushäst, men hittade inga bra utbildningar. Så det fick bli ssk, det var så nära jag kunde komma...

2006-09-08 @ 14:27:35
Postat av: ann

...och jag ville bli dövstumlärare, optiker eller lastbilschafför. Gud vilken blandning av drömmar :) Jaja, sjuksköterska kan då inte kännas mer rätt just nu iallafall :)

Postat av: Ellinor

Undrar om din farmor verkligen talade sanning eller om hon bara såg sin chans att trygga sin framtid! ;)

2006-09-08 @ 17:06:27
Postat av: Sofie

jag ville bli arkeolog...grävde upp hela gräsmattan hemma ;)

2006-09-08 @ 17:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback