påskafton

I går var det förfest hos busschaffisen. Den enda behållningen av förfesten var juristens skvaller om glamourprinsessan (de pluggar samma lika, och det vore intressant att få en egen uppfattning om den där prinsessan någon gång), naprapetens axelmassage och bokhandlarens flickvän. Den sistnämnda har jag o K väntat på att få träffa i snart två år. Vi förstod inte varför vi har fått vänta så länge. En mycket trevlig människa. Som passar perfekt med bokhandlaren.

Själva utgången på Harrys (120 kr i inträde + garderob) var under förväntan. Jag var dessutom inte tillräckligt onykter för att kunna slappna av bland alla människor. Detta trots ihärdiga försök med Cosmopolitan (83 kr) och en flasköl (49 kr). 
Först kände jag inte igen en enda människa. Sen såg jag en gammal klasskompis från gymnasiet, en gammal stallkompis och en gammal jobbarkompis. Men ärligt jag orkade inte gå fram och hälsa. 
Som jag och K konstaterade över jordens godaste kebab på HaKePi: det är så mycket mer avslappnat på studentställen. 

Kommentarer
Postat av: Linda

Efterkrogenmat är den godaste maten!

2007-04-08 @ 12:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback