Att söka jobb: del 1 & 2

Del 1
Jag skickar lite ansökningar till olika avdelningar på Akademsika, Uppsala på söndagen. Mest för att jag är så bitter över att sjukhuset här i stan bara skär ner på all verksamhet och noll jobb finns att tillgå. På tisdagen ringer en avdelningsschef och säger att han jättegärna vill att jag börjar jobba hos dem. Jag vill ha lite betänketid... till tors...

Del 2
Jag och M diskuterar fram och tillbaka hur vi ska göra på tisdagen och onsdagen. Vi söker en massa lägenheter och funderar om vi vågar chansa, tacka ja till var sitt jobb innan vi säkert har ett boende (även om vi ligger bra till så vet man aldrig...). Vi bestämmer oss för att chansa. På torsdagen ringer jag upp avd.chefen och säger att jag väldigt gärna vill komma och jobba hos dem. Han ska bara prata med ytterligare lite folk, och sen ska jag komma ner på besök och så. Han ska höra av sig till veckan...


fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Älo

Vuxet så det förslår! Modigare än jag för jag vågar inte ens söka nåt eftersom jag inte vet vad/hur vi skulle göra om jag skulle få napp någonstans! Grattis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback