12/1

Jag borde sluta handla först och tänka sen. Vet ärligt inte varför jag bjöd upp halva släkten till min födelsedag. Just nu känns det bara för mycket. Jag gillar ju alla som kommer, men jag tycker nog bäst om dem när man ses var för sig. Inte alla på en gång. Och allt det här vet jag redan. Ändå gör jag så här mot mig själv. Det är ju som varje påsk och annandag och kalas och fan.
Jaja, inte så mycket jag kan göra just nu. Nu är det också så att det faktiskt bara är mina absoluta favoriter som kommer upp (får man säga så om sin släkt?) så det blir nog bara trevligt. (peptalk...)
Senaste två veckorna har jag varit jättevarm, känt mig febrig (temperaturen har legat på 36,8 grader) och hängig, haft ont i hals (ej röd), sovit fruktansvärt dåligt varje natt, drömt mystiska drömmar, känt huvudet snurra av tankar och funderingar, hjärtat slå som en annan slägga och bara varit allmänt stressad.
Det visar vad psyket kan göra med kroppen när man inte mår bra psykiskt. Allt beror inte på bakterier, virus, övervikt eller att vissa organ kollapsar. Psyket kan göra en fysiskt sjuk.

Det har ju inte bara varit stress över detta släktbesök, utan också det här med flytten och framför allt dagens tenta (Som förövrigt gick hyfsat, det kan finnas ett litet hopp om att jag blir godkänd. Och herregurra  vilken skrivkramp jag hade i armen efteråt. Aldrig att jag suttit en och en halv timme på en tenta, inte ens på medvet satt jag så länge... ) och inte minst projektplanen.

Nu håller jag på att baka kakor som sedan ska förvandlas till tårtor. Helst vill jag sova. Men icke. Jag måste baka, jag måste göra fint här hemma och vid fyra ska jag frakta tårtor och checka in släkten på Gaffelbyn (tusen tack till S o M som skjutsar!). (När jag ångrade mig som mest över detta spektakel på annandagen så ville jag helst checka in dem på rättspsyk. Fy fan vad jag är elak ibland, men jag har bara så komplicerade känslor gentemot mina släktingar. så hatade och älskade på samma gång.)

Förövrigt: Stort  grattis till min farmor som fyller 74 idag! (fick hon inte världens bästa 50-årspresent? (MIG)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback