Pengar, pengar, pengar.

Som fattig student är pengar ett mycket centralt ämne i mitt liv och som daligen korsar hjärnan.

Jag är fruktansvärt less på att vara fattig! Leva på existensminium. Inte kunna unna mig särskilt mycket extra varje månad. Om det inte vore för diverse bidrag från familjemedlemmar så skulle livet suga ännu mer.
Jag vet att man inte kan köpa sig lycka. Att inte pengar är allt. Men det underlättar något djävulskt. Det ska gudarna veta. Man behöver inte vända på varje krona för att kunna unna sig en god fika på stan. Eller den där nya prylen/klädesplagget/whatever som man så gärna behöver/vill ha.
Eller bara kunna unna sig en liten resa till någonstans inte så långt från denna gudsförgätna stadsdel.
Stört omöjligt. Leva lite mer normalt. Inte behöva tänka "denna sak/happening versus havregrynsgröt" jämt.

Som jag längtar till den dagen då min extrema sjuksköterskelön kommer in på kontot!
Då kan man på allvar börja spara till något roligt!

Men först ska CSN betalas tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vet hur det känns... Materiella saker är absolut inte viktigt för mig men de som sa att pengar inte har någon betydelse är de som har pengar.

2007-01-31 @ 23:04:41
Postat av: anton

ja jag vill bara har ett jobb jag tänker inte sitta hema och inte göra någontin det skule vara bra om jag fick jobba med jordgubbar jahg kan kanske få bara 200 elle 300 det spela ingen roll snäla kan ni ringa mig på 038073810

2007-06-10 @ 14:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback