sjunde mailet, 19/6 -04

Jepps!

Så var vi på väg igen. Vad har hänt sen sist?

Måndag 14/6

Nattåget till Wien. Sov hela resan igenom, helt död.

Tisdag 15/6

Vakna upp pigg och glad i Wien, fixa hostel och gjorde lite stan. Mycket fin stad, men igen favvo.

Onsdag 16/6

Var på spanska ridskolan och såg morning exercise! Jag var helt överväldigad. Så fina hästar. Fast de var tjocka då, många av dem. Men det var fint. Men en gång i framtiden så ska jag på riktiga uppvisningen.

Var också på fjärilsmuseet. Hur fint som helst det med. Så många bilder som jag knäppt denna dagen har jag inte knäppt på år och dar. Åt middag på en liten kvarterskrog, och jag har aldrig sett så mycket mat i hela mitt liv på en tallrik, två gigantiska wienerschnitzlar och massa med potatis… orka inte mycket…

På kvällen var vi Volkspark, ett stort nöjesfält och brände 25 euro på karuseller. Hur jäkla skoj som helst, men inget går upp emot Liseberg i sommar!

Torsdag 17/6

Spendera hela dagen ute på Schloss Schönbrunn, ett vackert slott med gigantisk park och skog och herregurra. Men där gick vi med audioguide och sen sov jag gott på en parkbänk.  På kvällen gick vi på bio och såg Troja. Som alla andra filmer med stora slag, men det vore kul o se en gång till så man kanske hänger med lite mer.

Fredag 18/6

Checka ut tidigt och tog 7 tåget till Werfen. En liten stad söder om Salzburg. Var och besökte borgen med en massa tortyrredskap och grejor, borgens ”slogan” var typ : ingen går härifrån ostraffad. Där hade de även falkar och örnar och en uggla som de hade uppvisning med. Fräckt att se dem, men deras boende var ju inte mycket att hurra för.

Fixa boende hos ett gammalt par som hade b&b. Hur snälla och härliga som helst och ingen engelska. Och Olas och min tyska är ju sååååååå bra!!

Lördag 19/6

Isgrottorna!!! Vandrade och åkte buss och vandrade och åkte linbana och vandrade upp till världens största isgrotta! Hur fränt och mäktigt och kallt som helst! När vi skulle åka linbana ner så kom regnet  och åksan, det störtade ner. Man var våt som en katt när man kom ner.. Men vi tog tåget till Salzburg där vi nu sitter på ett Internetcafé och ska snart gå ut och äta. Och sen ta nattåget till Kandersteg i Schweiz.

Kramar från Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback