nattens dröm

I natt drömde jag om hästar. Jag hade en fin unghäst, fuxfärgad, som en stor new forest såg den ut. Den hade jag i vår trädgård hemma i Vikingstad. Dessvärre hade vi inget stängsel kring trädgården så den rymde titt som tätt. Några som däremot hade en hage i sin trädgård var grannen. När jag frågade om jag fick ha min häst hos dem, så blev de lite tveksamma,  eftersom de hade hingsten Barren aka Cheval Sansibar 714 i sin hage. Och det kanske inte skulle gå så bra att ha min lilla vallack i samma hage. Iaf så skulle vi pröva. Men precis när vi skulle stänga hagen så rymde Barren, min häst + Dina och något mer sto som helt plöstligt dök upp från tomma intent. Det blev en vild jakt i grannens trädgård. Barren var som förbytt. Han skenade så fort att man knappt såg benen och såg helt rasande ut. Tillslut fick min bror tag ihonom, i ett nackgrepp och kunde brotta ner hästen. Det såg ganska komiskt ut. Sen vaknade jag helt stressad. 

Enligt drömlexikon betyder hästdrömmar följande: Drömmer du att du ser en häst springa kommer du att bli rik. Om du rider på en utmattad häst betyder det att du kommer att bli upp över öronen förälskad. Ser du en död häst i drömmen väntar en viss stagnation inom ditt yrkesområde.

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Jag drömde att jag hölls fången av två ålar och en krokodil. Vad betyder det?

2007-03-15 @ 12:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback