21 december.

Jag är så förvirrad. Jag känner mig så rotlös. Rastlös. Vad vill jag göra egentligen? Vad vill jag försörja mig på? Vill jag åka till Norge? Och var ska jag ha alla mina prylar då? Ska jag magasinera? Ska jag hyra nått annat i andra hand? Var ska jag bo när jag kommer tillbaka från Norge i så fall? När jag har pengar till en kontantinsats och en hel del till? Vill jag bo kvar i Uppsala? Vill jag bo i Linköping? Eller kanske Göteborg? Eller Södertälje? Eller är inte Norrköping en väldigt trevlig stad? Eller ska jag tillbaka till Sunkan?
Trivialt kanske. Jag som inte har något som håller mig någonstans. Jag har inte ens nått att komma hem till, i Linköping menar jag då. Jag har darling K där, men hon planerar inte att stanna i stan. Och när jag inte har något eller någon som håller eller drar någonstans här i världen, då borde det ju vara väldigt enkelt att bara flytta på sig! Eller hur?! Bara ta fram sverigekartan och kasta en pil och se var den hamnar. För hemma är jag ju i mig själv, eller?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Malin, jag är självisk och föreslår Gbg. Du kunde skaffa nåt litet krypin här i östra delen av vackra stan. Du kunde jobba på Östra och vi kunde gå skogspromenader vid Härlanda och Skatås och dricka litervis med te. Jag kunde ringa gb-glass och propsa på att de återinför den där chokladglassen med godsaker i. Sen kunde du lära mig allt om kroppen och förhöra mig på massa grejer. Sen gör jag min placering på östra och då kan vi jobba tillsammans.

Sen går vi på Hvillan och pratar med folk och kanske ett besök hos våra vänner pingvinerna i slottskogen. Slutligen skulle vi då och då kunna gå på bio och ha filmkvällar. Jag tror vi skulle få det trevligt! Men detta var helt själviska tankar. Du ska göra precis som andan faller in. Jag förstår att Norge känns spännade och det är säkert oerhört roligt och lärorikt, sen ger det ju lite extra pengar i fickan också.

Stressa inte, det kommer falla på plats och då vet du.

Kramar

2008-12-21 @ 19:27:51
Postat av: Sweetypajen

Det e bara till att ta dagarna som de kommer ... allt löser sig :)



Gick en bloggpromenad och hittade hit !! :o)



Kul Jul,



K

Postat av: Annsopannso

Jag tänker också vara självisk och föreslå sundsvall, av anledningar du redan känner till =)

Puss finaste Malin, var än du hamnar så kommer allt att bli bra som planerat... för det vet jag ;)

kram

2008-12-22 @ 20:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback