14 september.

Bra dag idag.

Bra dag igår.

I går vaknade jag pigg! Noll känsla av sjukdom. Hur bra är inte det? Jobba sjuk och febrig två dagar och vips så blir du frisk. Mirakel. Så igår var jag hos J och mumsade paj och snackade. Och så lånade jag Mons Kallentofts Midvinterblod. Hur kul är det inte att läsa om Linköping?! Jag får ju hemlängtan. Tur att boken är bra också.

I dag så vaknade jag också pigg. Varför vaknar jag aldrig pigg en måndagsmorgon? Så idag har jag städat, tvättat, dumpat saker i förrådet, hämtat saker i förrådet och, håll i hatten, pluggat! jag är så stolt. SÅ skönt att komma igång. Jag har haft ångest för att jag aldrig tar mig tid. Men idag har jag pluggat och pluggat. Ska göra klart det kapitlet jag håller på med, sen så har jag bara två kapitel kvar att gå igenom. Sen är det repetition som gäller.


Kommentarer
Postat av: Hejsan!! :)

Om jag förstått rätt så är du nyutbildad SSK och jag har en liten fundering kring saltenta skrivningen då jag nyss börjat ssk utbildningen i sundsvall.. Har du några tips inför en saltenta skrivning? Hur läser du på inför tentorna? Läser du på gamla tentor, anteckningarna från föreläsningarna eller böckerna? Hur gör du och vet du hur de andra gör?:) Det blir ju väldigt stressigt att både gå på föreläsningarna, läsa alla böcker, och SVARA på gamla tentor som man måste leta svaren på.. Har du några smarta knep och tips inför tentaskrivning? Hoppas du har lite tips till mig! Du får gärna maila svar till min mail [email protected] eller ett svar i din blogg.. :) Vore jätte snällt! :)

2008-09-16 @ 18:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback