Annandag Påsk.

Så var påskhelgen gången. Påskafton spenderades mestadels i Kisa. Men hann också med en tur på cykeln. Så nu är cykelträningen startad. Två mil blev det. Gårdagen och dagen har bestått av häng inne i den stora staden. Tankarna och känslorna klarnar.

I morgon ska jag till wikingtown. Klippa hår och äta kåldolmar hos farmor och farfar. Sen blir det hem till sjukgymnasten med familj på middag.

Förretsen, 18 blåmärken pryder min kropp. Mestadels på underbenen. Jag ser pryglad ut. Gissar att de är ett minne från norrlands avkrokar.





Du och jag har ingenting och vi kan inte knäcka varann
Vi måste inte hålla tankarna klara

Strimmor, ett skitigt fönster mot världen
och en vind som tar sig in
Rymden är så lockande och len inatt
och lika stark som en halva gin
Du och jag är inget vidare bra
men jag kan inte säga nej
Jag kanske rent av behöver dig






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback