11 december.

Det här med socialt nätverk. När jag flyttade till min nya hemstad för två år sedan så trodde jag att jag aldrig skulle hitta vänner. Det var inte så många unga just då på det dåvarande jobbet, jag bodde med M och vi umgicks mycket med hans vänner, som kändes så avlägsna. Det var inga jag skulle hänga med om inte M var med. När vi strax efter hitflytten gjorde slut så kände jag min ännu mer ensam. Ensammast i världen. Det var jag här och alla andra var antingen i Sundsvall eller i Linköping. Men sen flyttade B hit, det började det en ny tjej på jobbet, och så ytterligare en ny, och sen bytte jag avdelning. Jag lärde känna kompisar till J och så rullade det på. Och nu så här två år senare slår det mig att jag har ett bra socialt nätverk i den här staden. Och nu är det fler som jag inte delar arbetsplats med än innan. Vilket är väldigt skönt. 

Dagens reflektion.

Kommentarer
Postat av: annsopannso

och nu får du snart en till :D

2009-12-11 @ 21:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback