23 december.

Åkt tåg till Linköping. Jag var smart. Jag bokade biljetter som tog mig vägen över Sala. Det vill säga ingen äcklig Stockholm Central. Där alla tåg blir försenade. Så jag var hemma precis på klockslaget. Pappa hämtade mig på stationen och så for vi hemmåt genom ett vintrigt Östergötland. Så vackert.

Här hemma har det druckits glögg, julgranen har klätts samt ätit lite julplock. Och lite godis. Går ju inte motstå mammas julgodis. Allt detta till julmusik. Och så har vi planerat morgondagens tomtearrangemang. Vi ska vara tomtar hos farmor och farfars granne. Var först lite tveksam, men sen kom jag på att de varit tomtar för oss ett flertal gånger förr i tiden... så det är bara att vara på. Inget annat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback