7 februari.

Rapport från vallboden aka hallen/köket (ja, jag bor jävligt smått)

I dag har jag kört 1 mil i visserligen snöfyllda spår (nysnö, jeej), men de var dessvärre ganska så sönderkörda. Och jag var där halv elva på förmiddagen! hallå! Ja, och klister och allt hade jag värmt in och hej och hå på mina stackars skidor och det gick inte alls bra att valla med klister. Fan vad det är kladdigt, det lämnar till och med en hinna på mitt strykjärn! jag borde köpa ett vallajärn. I know. Det är så mycket jag borde. Men tipset från coachen C till i mogon var att värma in blå burkvalla (me like a lot) och sen två lager lila. Så nu har jag lagt på glidvalla, dock ej sicklat, det gör jag i morgon, för nu är det mörkt ute och det måste man göra ute, samt värmt in blå fästvalla. Kanske att jag borde sicklat innan jag lade på fästet, men va fan, det ska ju på ett par lager till. Det är ju så här man lär sig, av sina misstag. Jag kan säga att för tre år sedan skulle jag inte förstått vad jag själv skrivit här. hihi.

Jaja, så nu har jag iaf kört en mil, med fokus på stakning. I morgon blir det ytterligare en mil. Och sen hoppas vi att jag kan köra en mil nästa helg också. Sen får det räcka.

Hittils: 2,6 mil i benen. sorgligt men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback