tjejvasan 21 februari.

YES! Nu är tjejvasan avklarad =)

I fredags kl 22.12 tog jag, mamma och C chartertåget från Katrineholm till Mora. Sj hade tagit alla sina muséevagnar från 1956 och satt ihop till ett tjejvasetåg. Sov inte mycket alls under natten.
På morgon var tåget framme i Oxberg. Vi käkade frukost och sen gick jag och C ut och testade våra skidor. Och mina var så himla bra =) glid och fäste var perfa. Sen tillbaka och förbereda packning och skidor för att börja gå mot starten. Innan starten träffade vi CJ och H (den fjärde medlemmen i Vadstugans IF aka Team Sweden) och peppade varandra. Så var det då dags att gå in i startfållan för mig och mamma (vi startade i femte ledet kl. 10.45, C i sjätte kl.11.00 och H i tolfte kl 12.30). Uppvärmning, på med skidorna och så iväg!

När vi kom till själva Oxberg (starten går ett par kilometer utanför) hade jag ramlat två gånger och undrade hur detta skulle gå. Men sen flöt allt på bra, förutom alla dessa puckon som tror de är bättre än vad de är. Det finns nämligen fyra spår. Längst till höger för de som inte kör så fort och längst till vänster för de riktigt snabba. Själv låg jag i högerspåret nästa hela tiden och gjorde hur många omkörningar som helst för att alla dessa puckon bara tar upp plats i mitten!

Efter Oxberg så passerade jag då som alla andra Hökberg och Eldris. Drack massa blåbärssoppa och vatten på varje ställe. Såg fram emot Carlssons vätskekontroll i Läde (mellan Hökberg och Eldris) för de skulle ha choklad! Men de hade fastat i bilkö och inte kommit fram i tid. Så när jag kom till Mora Scoutkårs vätskekontroll (efter Eldris) blev jag överklycklig för de hade kexchoklad!

Jag hade ingen koll alls på klockan, så när jag kom till stadion i Mora såg jag att klockan var 13.50, och då kom glädjen och nästan ett par tårar. Jag fick räkna ut på fingrarna att jag kört på tre timmar och klått U med hur mycket tid som helst. Då kunde jag slappna av den sista kilometern.

På bussen till duscharna kom glädjetårarna! Jag klarade det! Så nöjd med mig själv.

Efter dusch så blev det pizza för Vadstugans IF och så en runda på Vasaloppsmässan. 

Sen vila på tåget, som stannde kl. 24.00 i Uppsala. Bara att ta taxi hem och försöka koppla ner. Var helt uppe i varv. 

Vad blev det för tider nu då? Finaste V (jag blev så rörd att jag fällde ett par tårar när jag såg hennes grattissms) hade prenumenerat (j, moster D också) på mina tider hela vägen så hon fick skicka över dem: Så här körde jag: Oxberg 10.59.03, Hökberg 11.55.51 och Eldris 12.59.55 och i mål 13.58.26. Jag körde på 03.13.26! Och tydligen så körde jag fortare än de förväntade tiderna vid varje anhalt =)

Att träna på till nästa år: triceps, ländryggen och uthållighet.

Jag blir så imponerad över all organisation och hur allt flyter så himla smidigt. Sen är det så kul med stämningen, denna fest som äger rum. Det har varit lika kul på alla tre tävlingar =)

Nu är det bara att ladda om och börja träna till cyklingen.
3 down, 1 to go! 

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt jobbat!!

2009-02-22 @ 14:33:45
Postat av: Älo

Fy fan vad kul! Jag är imponerad! Grattis grattis =D

Postat av: Tha redhead

Du är så sjukt duktigt Malin, världens bästa tjeja!!!!!!

2009-02-23 @ 11:10:03
URL: http://scandalgirl83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback