12 januari - hipp hurra för farmor!

Jag har säkert publicerat denna förut, men den är så förbannat bra, så den tåls att upprepa. Jag läser den ofta, speciellt när jag tvekar och velar, vilket jag är expert på. Jag hittade denna hemma hos en gammal kvinna när vi var på hembesök på en praktik. Och jag var tvungen att fota den med mobilen...
Så för att vara fri måste man riskera. Och i mitt liv innebär det också att ta ansvar.

Om du skrattar riskerar du att bli till åtlöje.

Om du gråter riskerar du att anses sentimental.

Om du är tillmötesgående riskerar du att bli inblandad.

Om du visar känslor riskerar du att avslöja ditt sanna jag.

Om du öppet framlägger dina tankar och drömmar riskerar du att bli illa omtyckt.

Lever du riskerar du att dö.

Hoppas du riskerar du att bli besviken.

Försöker du riskerar du att misslyckas.

Men den största faran här i livet är att inte riskera någonting.


Den som inte riskerar någonting gör ingenting, har ingenting och är slutligen ingenting.

Kanske hon kommer undan lidande och sorg, men kan aldrig lära sig något, aldrig känna, förändras eller älska.

Fängslad av sin egen säkerhet blir hon en slav.

Bara den som tar risker är fri.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sanna ord min vän! Såg ut som att ni hade en väldigt trevlig alternativ nyårsafton! =)

Är allt bra annars?

Tänka sig förresten att din farmor och min mormor fyller år på samma dag! Och snart är det ju din tur att få ha födelsedag - bli vuxen utan rabatter - suck, nu är det färdigglassat för oss två! Inga räkmackor (att glida på) längre..haha.

Kramar!

2009-01-12 @ 20:03:55
Postat av: Jennie

om det kom ett inlägg utan namn som handlade om räckmackor så var det jag

Postat av: Anonym

mina kommentarer verkar aldrig komma fram så jag skriver en till!

Det verkar som att ni hade en rolig och härlig alternativ nyårsafton, såg mycket trevligt ut! =)

Tänka sig att din farmor och min mormor fyller år på samma dag! O

2009-01-12 @ 22:35:40
Postat av: jennie

men vad i hela fanders malin, nu får du kanske flera av mig

2009-01-12 @ 22:38:33
Postat av: Jennie

Hipp hipp hurra för dig Malin! Stort grattis på födelsedagen! Hoppas du får en fin dag.

Kramar från Jennie

2009-01-15 @ 12:04:55
URL: http://jenniehurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback