oväntat besök.

I går.
Jag ligger på soffan. Sover till Forrest Gump. Och så vaknar jag till av ett ljud: knack knack. Någon knackar på dörren. Vem är det som stör mig? Försvinn med er ungar! Leave me alone. Jag ignorerar knackningarna. Men de ger sig inte. Nu plingar de på dörren också. Jag försöker ignorera. Sen tänker jag, det kanske är nått viktigt. Bäst jag öppnar då. Släpar mig upp och låser upp dörren. Trycker ner handtaget och knuffar slappt upp dörren. Där ute står en man. Och så säger han: Hej Malin! Då först går det upp för mig, först då ser jag vem det är: Ola! Och vi kramas som gamla vänner kramas. Skönt med sällskap ett par timmar. För idag har han och hunden åkt. Nästa gång vi ses är i Abisko. När jag har påsksemester. Gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback