18 juli.

Det här med att packa. Packa ner sitt liv i kartonger. Det ger en del tankeställare. På ett sätt har jag varit duktig på att rensa ut lite varje gång jag flyttat. På ett sätt inte. I går gick jag igenom lådan "brev och vykort". Jag blev smått förvånad över alla brev och kort jag sparat. Födelsedagskort, julkort, examenskort, brev från vänner och brev från exen. Det slängdes en hel del ska jag säga. Sen gick jag igenom pärmen "räkningar". huga. Slängde halva pärmen. Och likadant med pärmen "telefoni, viktiga papper och viktiga kvitton". Innehållet halverades. Alla kvitton på varor där garantin gått ut. Alla dessa tusen ändringar på telefonabonnemanget/ena jag gjort. Det är så bra med autogiro, "min sida" hos teleleverantören och elektroniska lönespecifikationer och räkningar. Minska pappershögen hemma och slösa mindre på skogen. 
En annan sak jag kommit fram till är att när man som jag vill ha riktiga böcker och riktiga cd, alltså inget digitalt som sparas på en hårddisk, då får man mycket att packa. Det kanske är det enda jag har gemensamt med min morfar, förutom att han råkar vara just min morfar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback