vikten av att ta eget ansvar

i dag loggade jag in på löneprogrammet för att se min preliminära lön denna månad. Tro att jag fick en chock när jag såg att jag bara skulle få ut 11! Va fan, har löneassistenten tjabblat bort en massa pengar! Efter noga genomgång så visar det sig att det i januari och februari inte dragits något för min tjänstledighet för studier, vilket alltså dragits denna månad. Det vill säga sex dagars tjänstledigt utan lön är ganska så mycket pengar. Jag var tvungen att snabbt logga in i ett annat program och göra ett ekonomiskt uttag av lite komptimmar för att rädda månaden. Alltså: vikten av att dubbelchecka sin lönsepec.... för denna gången kunde jag inte skylla på någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback