15 november.

Finaste Marias födelsedag. Som jag kan sakna henne och dagarna i Oslo somliga dar.

Jobb, jobb, jobb. Gör inget annat. Ska bli skönt att börja med treskift till jul så schemat blir lite luftigare.

Hur som haver. I dag har far och bror varit här på lite fixvisit. Det har dragits ny silikon i badrummet och spacklats i hall och kök. Så nu ska jag tvätta väggar och tak i hall och kök, sen så kan jag och E börja måla! Det blir en vit kulör, nyansen heter t.o.m vit. Längtar som tusan tills det blir klart. Och jag ska vara en tidsoptimist. Det är luftigt i november och december. Det finns mycket tid att fylla. Man kan ju alltid försöka att peppa sig själv.

Sen när allt är målat och jag har sparat lite pengar så ska jag och E lägga golv i kök och hall. Mermoleum Click blir det. I grått och svart. Rutigt. Kommer bli så jäkla läckert. Och som grädde på moset så har E o A ett antal rullar med en ruskigt snygg äkta 70-talstapet i vinyl som troligen ska upp på ena väggen i köket.

Längtar som sagt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kommer bli skitsnyggt tror jag!

2009-11-16 @ 07:54:49
Postat av: Älo

Du kommer ju att behöva en ny inflyttningsfest!

2009-11-18 @ 20:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback