2 oktober.

Hipp hipp hurra för mormor 88 år!

------------------

Den 21 september påbörjade jag projekt "vit oktober". En vit månad helt enkelt. Och det är inte bara alkoholen som skippas, utan det är godis och läsk också. De få gångerna det bjuds på hembakat på jobbet, eller det blir en fika på stan räknas inte. Hittills har det gått bra. Någon gång som det varit svårt att gå förbi godishyllorna i mataffären, men det visste jag ju om. Alkoholen är faktiskt helt ok att avstå. Och det känns bra att säga "jag har en vit månad" när det vankas alkohol. 

-------------------

I onsdags hade Moneybrother turnépremiär på Katalin här i stan. Och jag fick gå! Det var bara så bra och vackert! Jag var helt lyrisk efteråt och kunde knappt sova på natten. Jag är bara så kär i hans musik. Låtarna och lidelsen i rösten. Underbart.

Något som gör mig lite besviken däremot är Lars Winnerbäcks nya platta. Den känns som Daugava två. Han imponerar inte denna gången. Jäkla skit. Det tar emot att erkänna men det är ju sant. Hur som haver så ska jag och E gå på konserten på Fyrishov. För konsertmässigt håller han förhoppningsvis klass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback