27 januari.

Jag borde inte gått upp i morse.

Jag hade planerat att köra i skidor på Skogsvallen idag. I går fick jag höra av en vän att det skulle bli snöoväder idag. Jaja, tänkte jag i morse, när inget snöfall syntes. Packade väskan och skidorna (som jag hjälpligt försökt vallat glid på på morgonen) och tog bussarna mot Skogsvallen. När bussen närmar sig utkanten av stan och jag tittar upp från min färdlektyr ser jag inte mycket ut. Nu har alltså snön kommit.
Väl framme på Skogsvallen snöar det rejält. Jag tänker: Jag är ta mig sjutton galen. Men men, lite träning i dåligt väder är ju också nyttigt. Spänner på mig skidorna och börjar inta första varvet. Minst två ska jag köra är tanken. Det börjar inte bra. Min glidvallning är riktigt usel. Fästet har jag däremot lyckats väldigt bra med. Kämpar mig runt och har nära till gråten. I sista backen som leder ner till start/mål ser jag att det ligger en gren i spåret. Den vill jag INTE ha under mina skidor. Tar fram staven och planerar att lyfta bort grenen lite fint. Men staven fastar och det smäller till. Staven har gått av på två ställen. Så det är bara att klä på sig täckkläder och åka in till stan igen och gå och köpa mig nya stavar. Dyrt som fan. 

Så nu sitter jag i pjymasen igen. Skulle vilja gå och träna på friskis och svettis, men vet i fan om det är lönt att gå ut i detta väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback