midsommardagen

Jobbar hela midsommarhelgen, för första gången i mitt liv. Och jag jobbar kväll, dag, kväll. Det kändes konstigt att gå och jobba i går. För mig är midsommar egentligen helig för mig. En helg som jag VILL fira. Så varför lade jag schemat så här? Nu är iallafall helgen snart över och jag går på semester! Det ska bli så skönt. 

För övrigt så tycker jag inte om gångare som går på cykelvägen och gatumusikanter. De är bara jobbiga. Blir förbryllad över hur arg och irriterad jag blir på dem. Men nej tack. Jag vill inte ha med dem att göra. 

Och sen sist så har jag varit i Stockholm och firat kronprinsessan och prinsen. Jag har aldrig sett några som ser så kära ut. Helt underbart. Och givetvis grät jag många tårar den dagen. Vid vigseln, vid talen, vid tårtan. Vid anblicken av dem. Jag är så blödig. Har blivit det. Bejakar min känsliga sida. Kämpar inte emot den delen längre. Vilket är otroligt skönt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback