18 april.

Det går lite fort för min smak just nu. Borde dra i den där handbromsen. Men jag blir stressad av den tanken. Lite av en ond cirkel skulle man kunna säga. 

Även om jag varit bortskämd med fjällferie och allt så skulle jag behöva några dagar där jag inte gör något annat än meditation, yoga och känna. Ungefär. 

Och det är ju så här varje vår. Eller det har varit så här sedan jag började jobba treskift och helger. Varje ledig helg är liksom uppbokad. Och det är inte det att jag inte vill. Men ibland får jag får mycket av det goda och jag tappar mig själv. Bra tillfälle för mig i att öva på att vara här och nu. Försöker iallafall tänka positivt. 

Något annat jag tänkt på. Jag har noll pokerface. Som ni kanske vet. Och jag har så svårt att byta tillstånd. När saker inte blir som jag tänkt så har jag väldigt svårt att ställa om. Bara acceptera det nya och köra på det. Kanske för att jag gör inget annat på jobbet. Ställer om och ena stunden vara glad och tillmötesgående och i nästa försöka strida i någon fråga. Hur som haver så är det något jag har att arbeta med. 

Och snart är det påsk. Blandade känslor. Och den årliga frågan: Är det sista långfredagen med mormor?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback