5 maj.

Det är underbart med en helt nystädad lägenhet. Till och med kaklet i badrummet har fått sig en omgång. Det ser i princip nykaklat ut nu. Synd bara att jag är så odiciplinerad angående städ, inte alls som när jag var liten. Men just nu kom jag på varför jag slutat. Det måste ha att göra med månadspengen. Det var ju den som gjorde att jag började städa mitt rum själv. Och nu får jag ju ju lön för andra sysslor än att städa mitt rum, alltså ingen motivation. Motivationen kunde ju i och för sig vara att det blir så här härligt snyggt och dammfritt som det är just nu. Men när det krävs storstädning en gång i veckan för att hålla skiten borta vet jag inte om jag vill längre. 

I kväll ska jag på vernissage, ett par vänner som ställer ut hemma i lägenheten. Ska bli kul med inspiration. Som jag inte kan få nog av just nu. Håller verkligen på att utvecka min kreativa sida. Och det är så fruktansvärt roligt. Finns så många projekt jag skulle vilja dra igång. Och kanske ha en vecka ledig och bara dra fram alla tyger och härja vilt. Sånt tycker jag är roligt. Ett syrum hade ju varit optimalt. 



Kommentarer
Postat av: Leia

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback