10 år.

10 år sedan jag sprang ut och kastade mössan i luften. Och det har hänt en hel del sen dess minst sagt. 

Först åkte jag till Norge och jobbade som barnflicka hos en underbar familj. Jag lärde mig förstå barn, förstå mig själv och min bakgrund. Jag var destruktiv. Kröp för att få närhet. Så sorgligt. 

Sen åkte jag hem och bodde hemma med mamma och pappa ett år. Jobbade på Gammelgården. Trivdes bra men kände att jag kan inte bara vara undersköterska. Jag måste vidare. Så jag sökte till sjuksköterska. Detta året var också det år som jag var sjukt rik. Jag har aldrig varit så rik igen efter det. Jag betalade och arbetade för mig hemma samt sparade pengar till tågluffen. Ändå var jag Krösus. Och då hade jag en bruttolön på 12500. 

Innan det var dags för plugg i Sundsvall åkte jag och skåningen på tågfluff i sex veckor genom Östeuropa. Oförglömlig resa. Precis innan luffen blev jag löjligt kär i en fiskare. En fin sommar fick vi. 

Sundsvall. Tre år. Jag hade aldrig varit där förut. Blev kär i staden och gjorde slut efter en mindre kvävningsepisod. Mot slutet kände jag mig instängd som fan mellan bergen. Men ack så kul vi hade. Alla nya fina vännerna. Nya pojkvännen och samboliv. Här började flyttandet. Tre lägenheter hann jag med i Sundsvall innan vi flyttade till Uppsala för att  göra slut ganska snart. 

Och i Uppsala har jag befunnit mig de senaste fem åren. Och här har jag avverkat fyra lägenheter. Och tre jobb. Och träffat så många nya vänner. Och fått gudbarn. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback