14 maj.

En sista (?) gång i Oslo. Älskade Oslo. Jobbat hela helgen. Och jag kan bara säga, jag har hemlängtan. Längtar hem till gudbarnen. Och till vännerna. Och till min lägenhet. Jag är nog klar här. 
Det har ju varit skönt att komma hem och skaffa sig en vardag igen. Jobba på det stora sjukhuset och spendera fritiden hemma eller med vänner. Ha syjunta igen. Handla på coop. Det är vardagen som är livet. Sen får man lov att skaffa sig en vardag med lite twist då och då. Men mest av allt gillar jag vardagen. 

Jag funderar en hel del på vidareutbildning. Någonting i mig vill vidare. Vill vidare som sjuksköterska. Men då tänker jag till våren i så fall. Nu ska jag jobba på nya jobbet ett tag. Lära mig lite brutna ben. Men jag vill bort från det stora sjukhuset. Men inte sjukvården i sig. 

Pratade med en norsk sjuksköterska i helgen. I norge har man en tydlig lönetrappa, så har man arbetat 4 år så tjänar man 28000 norska kronor. Det är 34000 svenska kronor. Men då gäller det ju att vara anställd direkt av sjukhuset och inte av en konsultbyrå som jag. Sen är det inte så mycket pengar i Norge. För det är så fruktansvärt dyrt att leva här. Allt är dyrt. Till och med diskmedel. 

Ja, egentligen hade jag massa andra bättre ämnen att skriva om. Men de försvann i sömnen. Återkommer om de kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback