16 maj.

I går skickade jag in sena anmälningar till Distriktsköterskeutbildningen i Karlstad och Företagssköterskeutbildningen i Örebro. Båda på halvfart och distans vilket passar mig utmärkt. Jag vet dock inte vad jag helst vill bli. Men det lutar mest mot distrikta. 

Mina krav på vidareutbildning är just halvfart. Och då blir det distans naturligt. Jag vägrar nämligen ta mer CSN-lån. Jag har tillräckligt med lån där. Och är det just halvfart så borde det gå att jobba 80-90%. Börja med att känna efter och sen anpassa tiden till studierna. Men först och främst ska jag ju komma in. Annars bli det att söka igen till våren. 

-------------------

Idag har jag annars hängt nere på Aker Brygge och sen promenerat mig genom stan och Vigelandsparken. Mina absoluta favoritplatser i Oslo är just Vigelandsparken och Aker Brygge. Älskar't helt enkelt. Havet. Jag vill ha hav i min stad. Så då passar ju inte Uppsala så där väldigt bra. Men en flytt känns inte så lockande. Det är så mycket nytt som ska skaffas. Umgänge framför allt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback